om projekt
Den långsiktiga relationen
Från webbplats till videokurser och förpackningsdesign.

Hemsidan

Problemen:

omöjligheten att skapa en flerspråkig version,
oförmågan att hantera webbplatsen utan IT-stöd,
bristen på en lösning för en onlinebetalning (vilket tvingar företaget att slösa tid och riskera pengar genom att endast driva verksamhet via fakturor),
avsaknaden av automatisk data om potentiella kunder och försäljning via webbplatsen.
Lösningen:

En CMS-webbplats som är lätt att administrera (med en låg årlig avgift),
Anpassad design och animation som följer varumärkesstilen,
Flerspråkig - engelska och svenska,
Online-meddelandeplugin,
En onlinebutik som accepterar bankkort, Apple och Google Pay,
En produktkatalog som är lätt att justera och modifiera,
En anpassad shoppingvagn som erbjuder olika leveransalternativ för olika typer av produkter,
CRM-system som hjälper till att spåra order och analysera försäljning,
Mailchimp-integration,
Inbäddad Facebook Pixel och Google.
Flerspråkig webbplats
En flerspråkig webbplats med svenska och engelska versioner. Språket ändras med knappen på menyn.
Hela webbplatsens design utvecklades speciellt för Sfoodies och anpassades till deras varumärke.

Den inkluderar separat designade element, noga utvald typsnitt och anpassad animation.

Specialdesignad
Webbsidan har en livechatt. Det gör det effektivt att ge kundservice i tid.

Webbsidans administratör får meddelandena direkt i en särskild app.

Online chat
För att inte göra menyn massiv som tidigare skapade vi ett andra lager.
Andra nivån meny
Vi implementerade Mailchimp på webbplatsen så att Sfoodies enkelt kan hantera sin prenumerantlista och arbeta med den.
E-postprenumeration
Vi implementerade två sorteringsalternativ:

a. Efter samlingar/typ av produkter
b. Efter leveransalternativ

Det var ett stort problem för Sfoodies att tidigare kunde en del av deras produkter inte skickas, men ändå beställde kunderna leverans.

Nu har de inte längre detta problem.
Produktsortering
Webbsidans administratör kan tilldela vilken etikett som helst till vilken produkt som helst.

Det hjälper till att moderera försäljningen och göra vissa produkter mer attraktiva. Det kan också användas för att meddela om rabatter och specialerbjudanden.
Produktetikett
Stilen på produktkortet är minimalistisk samtidigt som den tillåter Sfoodies att ha mycket information för varje produkt.
Produktkort
I botten av varje produktkort finns en justerbar struktur för information om arbetstider, lagring, ingredienser och leverans.

Webbplatsen föreslår också automatiskt andra produkter.
Produktinformation
För varje produkt kan Sfoodies konfigurera olika typer av ändringar som påverkar priset. Till exempel mängden produkt, typ av förpackning, storlek på produkten etc.
Ändring av produktstorlek
Kunder kan välja typ av leverans beroende på vad de köpt.

Formuläret visar också olika fält att fylla i beroende på vilken typ av leverans som valts.

Den funktionen sparade mycket tid och pengar för Sfoodies genom att minska det enorma arbetet efter att kunderna har beställt något.
Leveransalternativ
Betalningsmetoder
Vi implementerade fyra av de mest populära betalningsmetoderna och sedan den nya versionen publicerades har Foodies fått mycket beröm, särskilt för Apple och Google Pay.

Videokursproduktion

Mål:

Viktoria, ägaren till Sfoodies, kontaktade oss för att hjälpa henne att producera sin egen videokurs på ett professionellt sätt eftersom hon inte hade någon erfarenhet eller tid att göra det själv.
Lösning:

Sedan 2019 har vi producerat 4 olika videokurser för Sfoodies.
Vi använde professionell videoutrustning för ljus och ljud.
De flesta videorna spelades in med hjälp av två kameror.
Under redigeringsstadiet utvecklade vi olika typer av animation, textanimation och undertexter.

Alla kurser säljs framgångsrikt på en långsiktig strategi och det betalar för produktionskostnaderna.

Instagram reels

Mål:

Att skapa korta videor för Instagram reels som företaget kan använda.
Lösning:

Vi skapade cirka 30 reel-videor från en dag av filmande. Vi använde handelsljud och olika videostilar.

De producerade reel-videoerna visade upp: ägarens personliga varumärke, produkter, underhållning, affärsutveckling och andra ämnen.

De flesta reel-videorna fick höga visningar jämfört med andra Sfoodies reel-videor.

Förpackningsdesign

Målet var att utveckla anpassade klistermärken för fraktkartonger och informationskort för lådor med praliner.
Låt oss starta en diskussion!